Saturday, December 24, 2011

Šípková Růženka

Pohádka o dívce, které v den jejího narození sudička vyvěští, že o svých 17-tých narozeninách se píchne vřetenem do ruky a umře. Avšak další sudička vysloví své přání: "Princezna neumře, ale pouze usne dlouhým, stoletým spánkem."

Mé setkání s Šípkovou Růženkou

Poprve jsem se s touto pohádkou setkala, když mi jí maminka vypravovala. Byly mi 3,4 roky... Vypravovala mi o tom, jak zlá sudička málem zabila nešťastnou princeznu. O tom, jak jí princ políbil. O tom, jak se probudila a spolu s ní i celý hrad. O tom, jak vše šťastně skončilo.


Poté jsem se s princeznou setkala v její pěkné disneyovské podobě. Avšak ne ve filmu, ale v časopise Princezna.(Ano, byla jsem horlivou čtenářkou tohoto časopisu do svých 9-ti let.)


Musím přiznát, že filmovou podobu nějaké verze pohádky o Šípkové Růžence jsem nikdy neviděla... Asi jsem se k tomu nedostala...
Hudební ukázka

No comments:

Post a Comment