Sunday, January 1, 2012

Stephen King - Prokletí Salemu

Jerusalem's Lot je malé městečko v Nové Anglii, s bílými dřevěnými domy, se stromy vroubenými ulicemi a s kostelem. Indiánské léto přivítalo v Salemu Bena Mearse. Vracel se do města, které měl rád a kde, jak doufal, se zbaví svých nočních můr. Ale místo toho se vše změní. Do Salemu pronikne Cizinec. Cizinec s tajemstvím, nebezpečnější než sám ďábel. 
Ben ztratí svou Susan, kněz Callahan neodolá zlu, a Mark, Benův dětský přítel, zasahuje způsobem víc než překvapivým. 
 Prokletí Salemu je výjimečný román, přitáhne čtenáře neustálým napětím, nově pojatou klasikou hororových rekvizit. Na město Jerusalem nezapomenete. 
Anotace z Goodreads
Ozubené hodnocení: 
Hodnocení obálky:  (docela se ke knížce hodila, ale chtělo by to nějaké lepší provedení... a ta tvář.. Barlowa v knižním popisu jsem si představovala opravdu jinak...)


(Jedná se o čtenářský deník, takže následující názor samozřejmě obsahuje spoilery!)

Knížku jsem četla do "Bodu mrazu" - projektu patřícímu k "Mrazivému období". Jeden spolužák na ní měl referát a mě docela zaujala, i když jsem z toho referátu nepobrala, o co v ní vůbec jde... Začínalo to opravdu nudně... Tak divně a nesrozumitelně! Ale pak se to rozjelo :) Objevil se děj, a začalo mě to bavit...
Když se v knize objevili upíři, bylo to mě docela překvapení... Vůbec jsem to nečekala, ale jelikož už jsem byla v půlce, tak to přece neodložím :D Tak jsem četla dál... Děj se okamžíkami zamotával, takže jsem v tom skoro měla zmatek, ale za chvíli už vše bylo vyjasněné...

Ráda bych představila několik ukázek:
Nejlepší ze všeho byl oheň - a krysy. Když se objevily, byly jich celé pluky. Byly veliké, špinavě šedé, s růžovýma očima. Támhle. Ta velká tlustá s chromou zadní nohou byla George Middler. Měla v hubě cosi, co vypadalo jako kus kuřecích jater.
"Tak pojď, Georgi. Tu máš," řekl Dude a zmáčkl.
Dvaadvacítka reagovala tiše a bez efektů. To mu připadalo tak výbraně zábavné, že zvrátil svou podivně nachýlenou hlavu a chechtal se v dlouhých, mohutných záchvatech, zatímco oheň prolézal odpadky a šátral v nich svými oranžovými prsty.
Život byl opravdu skvělý.
- str. 64
K první ukázce bych řekla pouze to, že kniha občas překypovala nechutnostmi...
"Psi," řekl cizinec a udělal opovržlivé gesto. "Nízká zvířata, která se krčí a vyjí, když uslyší neznámé kroky. Hodí se jenom k tomu, aby kňučeli a plazili se. Všem rozpárat břicho, to říkám já. Všechny je rozpárat!"
- str. 150
 ...a k té druhé bych řekla, že autor má občas velmi zvláštní názory... Naštěstí vše skončilo opravdu hezky :)

Myslím si, že kniha zaslouží opravdu pouze 3 kolečka a že jednou si to přečíst mi stačilo.. Víc krát do toho nejdu...

No comments:

Post a Comment