Saturday, December 24, 2011

Terry Pratchett - Pyramidy

"Není snadné být faraonem v pubertě. Nesmíte s sebou nosit peníze, ovoce vám loupají mladé ženštiny nevázaných mravů, kdekdo si myslí, že můžete za to, že vychází slunce a kukuřice roste. Neustále se vám zdá o sedmi hubených a sedmi tučných kravách, a k tomu všemu ještě díky parakosmické nestabilitě vybuchne Velká pyramida. 
 Pak si ještě musíte poradit se všemi těmi vrahy, sfingami, dřevěnými koňmi, filozofy, svatými krokodýly, chodícími mumiemi, dravým stavitelem pyramid a s Hitem se supí hlavou, který je bohem všech neočekávaně příchozích. Přitom všechno, co byste opravdu chtěli, je udělat něco pro mladé lidi a starobylý střed města."
- Anotace z Goodreads



Ozubené hodnocení: 
Hodnocení obálky:  (v každém případě je taková divná :D působí zajímavě, ale kdybych vybírala podle obálky, tak si tu knížku spíš nechám na pozděj :D ale působí vtipně, což byl nejspíš ten účel :)

Když jsem si knížku půjčovala v knihovně, tak mi přišla strašně vtipná obálka :D Ale jelikož jsem si něco prostě musela půjčit, vybrala jsem si právě tuto. Pyramidy mě strašně přitahuji... Ale Pratchett! Ten to zase pojal svým způsobem :) Což mu vůbec nezazlívám.. Dílko je opravdu povedené.. Jako vždy vtipné, prokládané troškou filosofie.. Poslední dobou se mi Zeměplocha zamlouvá víc a víc.
Mám takový pocit, že žádný jiný autor by nezvládl natolik odbočit od toho tématu, kterým kniha začínala tak, aby to nevypadalo divně, ale navíc si toho čtenář skoro vůbec nevšiml.. Přišlo mi úžasné, jak kniha začala vražským (? zní to divně... každopádně je to od slova vrah) cechem, pak to pokračovalo zápletkou s časem a nakonec to vše skončilo u Ptraci, která obsadila trůn Starého království....
Shrnutí: Úžasná uvolňující literatura...

1 comment:

  1. A zrovna Pyramidy jsem nečetla:D Nejmíň milionkrát jsem je držela v ruce, ale vždycky jsem si odnesla jiný díl:) Ale když říkáš, že je to dobrý budu ti věřit!:D

    ReplyDelete