Sunday, January 8, 2012

KvMM (1): Stephen King - Prokletí Salemu

- Výzva pořádaná Abyss. Rozcestník mých článku najdete tady.

Mé hodnocení: 

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Jeden spolužák na ní měl referát a já už se pěkně dlouho odhodlávala k tomu, přečíst si něco od Kinga. Tak jsem se pustila do této knížky.

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Upír. Mrazení.

3. Definujte knihu jedním slovem (slovesem nebo citoslovcem).
Rozrůstát se.

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být. 
V této knížce je opravdu těžké, se s někým ztotožnit.. Zaujala mě postava Bena Mearse, hlavního hrdiny, ale opravdu bych nechtěla zažít to, co on. Nechtěla bych být v tom odpudivém Salem's Lotu v době, kdy se odehrávaly tyto události. Naopak se mi nelíbila postava té Benový slečny (teď už ani nevím, jak se jmenovala...). Přišla mi strašně naivní...

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum. 
Líbilo se mi, jak to bylo psáno z pohledu různých postav. Čtenář se tak mohl ponořit hloubějí do děje, než kdyby šlo o pohled jednoho člověka.

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Občasná nechutnost... Více v první ukázce v mém čtenářském deníku. (↓)

1 comment:

  1. Od Stephena Kinga zrovna teď čtu Dlouhý pochod a jsem zvědavá, co na to budu říkat :D
    Moc děkuju za tip na knihu Arkadij a Boris Strugačtí - Stalker (Piknik u cesty) :)
    a přeju hodně štěstí u mě v soutěži!

    ReplyDelete