Wednesday, January 11, 2012

Tony DiTerlizzi & Holly Black - Klíč k určování kouzelných tvorů

Tajemný starý dům, kam se přestěhovali sourozenci Graceovi s maminkou, vypadal jako „deset chatrčí nalepených jedna na druhé. Dům měl několik komínů a celou tu prapodivnost korunoval železný plůtek, který mu trůnil na střeše jako obzvlášť výstřední klobouk." V domě se začnou dít podivné věci. Dvojčata Jared a Simon a jejich starší sestra Mallory tuší, že tu nejsou sami. Potom Jared v podkrovní místnosti bez dveří, kam lze vstoupit jen pomocí výtahu na jídlo, objeví zatuchlý kufr s falešným dnem a v něm knihu se zažloutlými listy a s tajemným názvem: Klíč Arthura Spiderwicka k určování kouzelných tvorů kolem nás. Ano, jejich tušení se potvrdilo! Ve starém domě a jeho okolí se to hemží nejrůznějšími skřítky, šotky a dalšími nadpřirozenými bytostmi.
- Anotace z ČBDB


Ozubené hodnocení: 
Hodnocení obálky:  (opravdu pěkné provedení :)

Při otevření nás knížka překvapí vzkazem od autorky a přiloženým dopisem od sourozenců Graceových. Musím říct, že to působí lacině... Ale co, každý máme svůj vkus.. A já už nejspíš z takovýchto knížek vyrostla.. (Poprvé jsem ji četla před 4 roky, teď jsem si to znovu přečetla, abych načerpala informace pro projekt "Fantastický rok 2012") Nezačínalo to nijak extra zajímavě, ale pak se to rozjelo :) Skřítkové na mě působili dojmem, že jsou všichni do jednoho hajzlové... Knížka sice končí v docela důležitém momentě, ale jelikož jsem si z knihovny půjčila rovnou 3 díly (něco takového jsem předpokládala...), tak to nebyl až takový problém. Je to opravdu malinká knížečka pro děti, napsaná velkým písmem a doprovazená spoustou ilustrací (musím přiznát, že ve mně vyvolaly dost dobrý dojem :) Čtení dílu mi trvalo 40 minut...

Není to nic extra špatného, řekla bych dokonce, že je to docela originální... Myslím, že 3 kolečka jsou naprosto vystihující...

No comments:

Post a Comment