Thursday, February 23, 2012

Karel Čapek - R.U.R.


I. Základní informace
Karel Čapek
(1890 - 1938)
 - český spisovatel, novinář, dramatik, filosof, cestopisec, fotograf, překladatel

Dílo
- hra o třech dějstvích
- první použití slova robot






II. Jak se ti kniha po jazykové stránce četla?
Po jazykové stránce to bylo velice jednoduché čtení...

III. Byl obsah (příběhu) zajímavý?
Tématika, již byli roboti, mě samozřejmě zaujala.. Jinak bych se do něčeho takového nepouštěla. Obsah nebyl nudný a děj ani moc nebyl vsázen do naprostých extrému. Sice byl naprosto.. atypický pro toto období (ehm, řekla bych... je to pouze můj soukromý názor..).. Možná dokonce bizarní.. (Okupace Země roboty? Nezní vám to trochu přehnaně?), ale celkově to působilo opravdu pěkným dojmem :)

IV. Jaká je dle tvého základní myšlenka celého díla?
Co se ukrývá pod povrchem tohoto díla? Mně to přišlo, že se tam nic neukrývá... Ano, možná jsem moc přízemní, ale vážně tam nic nevidím... Možná bych mohla říct, že Karel Čapek chtěl ukázat, jak na tom lidé jsou? Chtěl ukázat, co může způsobit lidský vynález?


V. Vzpomeneš si na nějaký jiný příběh (událost) která ti připomněla tuto knihu?
Hehe.. Konec mi přišel takový.. standartní? Lidská láska zvítězí nade vším... A to se vyskytuje v dílech spousty spisovatelů různých národností, různých barev a různých jazyků...

Bonus: Existuje filmové zpracování? Jak moc se kniha liší od svého filmového zpracování?
Filmové zpracování zatím neexistuje. Má být natočené v roce 2014 Jamesem Kerwinem.
___________________________________________

No comments:

Post a Comment