Tuesday, March 20, 2012

30 Day Book Challenge: Day 1 - Oblíbená kniha

Mám více oblíbených knížek, a proto si pouze jednu nemůžu vybrat. Přiznám se, že jsem byla nucená, podívat se do své poličky favorites na goodreads, abych vůbec věděla, mezi kterými knihami se musím rozhodnout (potom, co jsem se tam podívala, tak jsem zjistila, že se mi žádná knížka nijak extra nelíbila....). Nakonec jsem se rozhodla pro Devět princů Amberu od Rogera Zelaznýho.
Co je tak zvlášního zrovna na této sérii (píšu sérii, ale myslím tím pouze její první část, která je psaná od pohledu Corwina. Druhá část, psaná jeho synem mě moc nenadchla. *doufá, že si to dobře pamatuje, a že se jí víc děl nespletlo dohromady a že tady nepíše samé kecy*)? Přišlo mi úžasné, jak autor spojil fantasy svět s reálním. Jasně, to není nic originálního, ale ten styl psaní Zelazného (hmm.. proč se to píše Zelazny, ale vyslovuje Želazný?)... On je tak zvláštní! (Mohla bych to dokonce srovnávat - ten styl psaní - s Orwellovým z 1984, ale to bych asi pletla dohromady úplně různé parkety... a to se nemá dělat). 
Prostě patří mezi mé oblíbené a konec.

2 comments:

  1. O knize slyším poprvé, ale vypadá dost zajímavě. Asi si ji také přečtu :-)

    ReplyDelete
  2. Tahle kniha vypadá vážně skvěle :) Stejně jako Vivienne i já o ní dnes slyším poprvé :) Mažu si to vyhledat na goodreads :D

    ReplyDelete